Tuesday, May 5, 2009

kenderaan gue...

ha....kali ni aku nak cerita kenderaan yang aku gunakan sepanjang stat dapat lesen smpai la skang nie...dah banyak dah kenderaan aku pakai dari dulu smpai skang....mase 1st dpat lesen...aku penah pakai moto yamaha 100sport, honda NX105, skuter nitro ngan honda ex5....pastu upgrade skit pakai plak van toyota liteace yang stylo giler dengan sportrim 17 inci ngan tayar lebar walaupon enjin nyer cc kecik jer....siap tukar cat dari kaler kelabu tahi anjing ke hitam metalik perdana V6....mmg ganas giler la.....lpas tuh pakai plak iswara kaler hitam.....iswara nie paling banyak kerenah la sepanjang aku pakai kenderaan nie...dekat bahagian henjin jer dah bnyk kali aku repair siap tuka henjin lagik.....1st skali enjin 1.3 karburator dier rosak akibat kelajuan yang melampau sehingga mengakibatkan sebahagian komponen enjin tidak dapat dipakai lagik angkara mengejar sebuah vtec , aku tuka plak pakai 1.5 karburator, kelajuan pon makin meningkat sedikit.....malang nyer kejadian yg sama berlaku juga ketika bersama mizi pulang dari kelas menyebabkan iswara nie kene upgrade ke enjin yg lebih moden skit......aku pasang henjin dari mitsubishi 4G91 karburator plak sehingga skang masih okeh jer kete nie nie....namun akhir2 nie ader sedikit tanda2 ragam yg ditunjukkan oleh kete nie dgn menyebabkan sebahagian valve enjin ini tidak berfungsi....kini iswara ini sedang terlantar utk di upgrade dan di tambah kelajuan dengan menambah twin karburator plak...hahahahaha............
Photobucket
dulu kaler itam.......
PhotobucketPhotobucket
skang aku ader second car yg chumel......hehehehe
PhotobucketPhotobucketPhotobucket

phelrakus - Photographer & Designer
email : pel_mashuganas@yahoo.com
YM : pel_mashuganas
blog:http://jomkitakawen.blogspot.com
blog:http://phelrakus.blogspot.com

No comments:

Post a Comment